tag:blogger.com,1999:blog-3882552151856173623.post5223054162991131866..comments2023-06-14T16:40:26.594+02:00Comments on walden III: El cotxe elèctric o com canviar per seguir igualjoanhttp://www.blogger.com/profile/15039462660139024764noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-3882552151856173623.post-50662216345602771122012-12-30T00:09:02.202+01:002012-12-30T00:09:02.202+01:00Espero que aquest bon article passi de moda aviat ...Espero que aquest bon article passi de moda aviat amb els cotxes elèctrics amb bateries autònomes per més de 500 kms i amb molta més generació d'electricitat d'origen renovableAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3882552151856173623.post-14383288661083350012012-09-20T18:20:18.435+02:002012-09-20T18:20:18.435+02:00No tenia pas connotacions negatives al dir "p...No tenia pas connotacions negatives al dir "polítics", podria dir "gestors de lo públic" o alguna altra cosa.<br />... al contrari, polítiques dutes a terme a BCN sobre econ del transport em semblen correctes en molts casos! (area verda, bicing, allargar horaris metro...)<br /><br />El que vinc a dir és que si es tenen problemes de contaminació i congestió entenc que si tots els cotxes fossin elèctrics - com ja apuntes - l'únic que fas es traslladar de lloc la contaminació (not in my backyard) i això tampoc és la solució i per tant fora bo que es treballes en la línia de fomentar/incentivar el compartir cotxes per ex, entre altres fórmules més enllà d'omplir de cotxes elèctrics com a bojos la ciutat.<br /><br />salut!Mariscal_Astrahttp://www.ladupla.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3882552151856173623.post-15635657520697432942012-09-20T17:00:30.108+02:002012-09-20T17:00:30.108+02:00Moltes gràcies pels comentaris.
Efectivament, com...Moltes gràcies pels comentaris.<br /><br />Efectivament, com ja dic a l'article, el cotxe és necessari i no el critico en sí mateix sinó com a tota la aposta pública per la sostenibilitat en matèria de mobilitat.<br /><br />Mariscal_Astra, totalment d'acord amb tot, només aclarir que el finançament creuat de l'àrea verda al bicing ha estat mermat de manera important amb la gratuïtat en molts casos de l'àrea verda. D'altra banda, ull amb generalitzar amb "els polítics", siguem intel·ligents i donem opcions a alguns a sorprendre'ns. Practiquem una mica la discriminació positiva també amb la política, així aconseguirem fer atractiu el que valorem. <br /><br />Una abraçada a tothom!joanhttps://www.blogger.com/profile/15039462660139024764noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3882552151856173623.post-17110997392973965612012-09-20T16:54:46.389+02:002012-09-20T16:54:46.389+02:00Interessant punt de vista!!
Estic d'acord en ...Interessant punt de vista!!<br /><br />Estic d'acord en general amb el que dius però si que és cert que desgraciadament avui en dia no és el mateix la necessitat d'un cotxe per algú que viu a la ciutat que pel que viu a un poble; desgraciadament son dues realitat molt diferents.<br /><br />Dit això, m'agrada que subratllis que l'electricitat no és una energia ni neta ni renovable, encara que minori la contaminació... això és com els busos de BCN que et diuen "soc ecològic, viatjo amb gas natural"; va home va, no fotem eeh!!<br /><br />És necessari buscar solucions a la mobilitat i en aquest aspecte jo soc un gran defensor del Bicing (encara que les furgonetes del bicing contaminin) entre altres pq incentiva l'ús de la bici i la generació d'infraestructures relacionades.<br /><br />L'altre és que les polítiques de transport generalment han anat encaminades a desincentivar l'ús del cotxe a BCN - cosa que estic a favor - en tant que: <><br />sumat a que la congestió provocada pels vehicles privats també afecta al transport públic.<br />És important que els beneficis que guanyi el municipi fruit dels mecanismes per desincentivar l'ús del cotxe (àrea verda per exemple) vagin destinats a generar mecanismes que ajudin a generar alternatives (fer el bicing per exemple o subvencionar* el transport públic)<br />*justificació de la subvenció: <><br /><br />Dit això, si millores la qualitat del transport públic s'ha de tenir en compte que generes un cercle virtuós ja que augmenta la seva utilitat i per tant el seu ús... etc. etc.<br /><br />Finalment sí que em sembla interessat que respecte l'[sobre]ús del cotxe els polítics es focalitzin en un ús més "sostenible" del cotxe incentivant fòrmules de l'estic VAO, carsharing o el que sigui; però que no es limitin a gastar-se els diners en posar punts de recarrega com bojos i coses per l'estil.<br /><br />SalutMariscal_Astrahttp://www.ladupla.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3882552151856173623.post-57190415178035034902012-09-18T18:22:14.285+02:002012-09-18T18:22:14.285+02:00Absolutament d’acord amb molts dels aspectes que c...Absolutament d’acord amb molts dels aspectes que comentes i si, és insostenible que per desplaçar el nostre pes fins a la feina, al supermercat o al cinema haguem de moure també més de 700kg (pes aproximat d’un cotxe lleuger, un Smart). <br />Malauradament en molts casos a part del nostre pes també hem de desplaçar altres pesos que fan inviable l’ús d’altres sistemes col•lectius o particulars o ens hem de desplaçar a llocs on no existeix una alternativa suficientment ràpida. En aquests casos en que l’ús d’altres sistemes de transport no és viable potser l’electricitat emmagatzemada en una bateria sigui una alternativa. Existeixen però altres alternatives (altres “vectors energètics”) com l’hidrògen, el biodiesel o el biogàs. La pregunta que em faig en aquests casos és la mateix que en el cas de la bateria elèctrica: quin és l’origen d’aquesta “energia”? Si ens asseguren que tota l’energia que consumiran els cotxes elèctrics és 100% renovable potser si que ens agradarà més la idea, no? <br />Des del punt de vista tècnic, no domino molt el tema de les Smart Grids, però, actualment s’està treballant perquè l’ús del vehicle elèctric i la introducció d’aquestes xarxes elèctriques intel•ligents, ens permeti fer més eficient els sistema elèctric mitjançant un control de la càrrega i descàrrega d’aquests cotxes. <br />Per últim, segur que trobarem arguments pels quals a les grans empreses energètiques d’aquest país els hi interessi potencia el vehicle elèctric. Però, al contrari que el gasoil o la gasolina, l’electricitat és més fàcil que ens la podem fer nosaltres mateixos a casa, o no? <br />Molt bon article Joan.<br />I salut d’un que va a treballar cada dia amb bicicleta. Això si, el cap de setmana marxa amb una furgoneta diesel de 15 anys emeten el CO2 que no ha gastat durant la setmana. Puc? <br />@mvius<br /><br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3882552151856173623.post-54771471345349793362012-09-17T20:20:50.860+02:002012-09-17T20:20:50.860+02:00Molt bon escrit, sí senyor! Ens hem cregut tant qu...Molt bon escrit, sí senyor! Ens hem cregut tant que el cotxe és sinònim de llibertat que, si no en tens, sembla que siguis un anormal.<br /><br />Jo no tinc cotxe però l'utilitzo quan el necessito. Sóc client del Carsharing des de fa més d'un any i n'estic encantat. I quan em cal un cotxe per uns quants dies, el llogo i llestos.<br /><br />Amb tot això, sé perfectament quina és la meva despesa exacta en automoció i, per si encara no fos prou, condueixo tota mena de cotxes i tots nous de trinca.<br /><br />Millor, impossible!Mauricihttps://www.blogger.com/profile/18209388498211784429noreply@blogger.com