Pot semblar que ho faig per anar a la contra, però no és així. Jo sóc ciclista i crec que ja tardava una normativa d'aquest calibre...
Tenen un post més avall la normativa famosa de la bicicleta (altrament anomenada Ordenança de Circulació de Vianants i vehicles, ja que no només parla de la bici...) perquè puguin anar per aquests (Ra)mons de (Ama)Deu criticant o defensant o matisant com l'Amadeu mana.
Però no s'arrisquin a criticar sense llegir-la! Correrien el risc de trobar-se assegurant que "ho fan per fotre els ciclistes" o "per disminuir l'ús de la bicicleta a Barcelona"...
N'hi ha que asseguren que sigui volent o no, l'ús de la bicicleta disminuirà. Potser. Però només disminuirà si l'augment d'aquests últims anys ha sigut de gent que va per la vorera fent eslàlom entre els vianants, massa ràpid, creant o buscant risc d'accidents o creant molèsties als realment amos de les voreres: els vianants (més ecològics que els ciclistes, per cert).
Sincerament, ciclistes que espanten les senyores al passar, que obliguen als vianants a fer un passadís per por, que travessen en vermell pel pas de vianants com un més... no els vull a la meva ciutat.
Si parlem d'altres temes cal treure'ns la visió de ciclista. Si hem muntat tal parafarnàlia (cotxes amb càmeres de fotos, dispositius especials...) per netejar de cotxes el carril bus que ens estalvien 4 miserables minuts a l'usuari de mitjana, no cometrem l'error ara de permetre passar els ciclistes pel carril Bus.
Podríem parlar-ne llarga estona dels 5m i els 3m, si i d'on es pot aparcar i on no.
I suposo que ningú es queixarà de la prioritat en el carril bici, dels 3 metres pels cotxes ni la segregació del carril bici com a model...
Però previsió no n'ha faltat, els 6000 aparcaments de bicis han vingut abans de l'ordenança, temps per l'adaptació del ciclista a l'ordenança tampoc n'ha faltat tot i sortir per les noticies una i una altra vegada l'avís de l'existència d'aquest. Ja ha dit la guàrdia urbana que l'aplicarà amb sentit comú.
Tenen un post més avall la normativa famosa de la bicicleta (altrament anomenada Ordenança de Circulació de Vianants i vehicles, ja que no només parla de la bici...) perquè puguin anar per aquests (Ra)mons de (Ama)Deu criticant o defensant o matisant com l'Amadeu mana.
Però no s'arrisquin a criticar sense llegir-la! Correrien el risc de trobar-se assegurant que "ho fan per fotre els ciclistes" o "per disminuir l'ús de la bicicleta a Barcelona"...
N'hi ha que asseguren que sigui volent o no, l'ús de la bicicleta disminuirà. Potser. Però només disminuirà si l'augment d'aquests últims anys ha sigut de gent que va per la vorera fent eslàlom entre els vianants, massa ràpid, creant o buscant risc d'accidents o creant molèsties als realment amos de les voreres: els vianants (més ecològics que els ciclistes, per cert).
Sincerament, ciclistes que espanten les senyores al passar, que obliguen als vianants a fer un passadís per por, que travessen en vermell pel pas de vianants com un més... no els vull a la meva ciutat.
Si parlem d'altres temes cal treure'ns la visió de ciclista. Si hem muntat tal parafarnàlia (cotxes amb càmeres de fotos, dispositius especials...) per netejar de cotxes el carril bus que ens estalvien 4 miserables minuts a l'usuari de mitjana, no cometrem l'error ara de permetre passar els ciclistes pel carril Bus.
Podríem parlar-ne llarga estona dels 5m i els 3m, si i d'on es pot aparcar i on no.
I suposo que ningú es queixarà de la prioritat en el carril bici, dels 3 metres pels cotxes ni la segregació del carril bici com a model...
Però previsió no n'ha faltat, els 6000 aparcaments de bicis han vingut abans de l'ordenança, temps per l'adaptació del ciclista a l'ordenança tampoc n'ha faltat tot i sortir per les noticies una i una altra vegada l'avís de l'existència d'aquest. Ja ha dit la guàrdia urbana que l'aplicarà amb sentit comú.
1 comentari:
Oh, aquí a ponent tenim un carril bici fantàstic.
Sí, en tenim UN i té nom i tot: "El Carril del Pané".
El va fer el Sr. Pané de l'ajuntament, i va des de casa seva a allà on volia anar ell.
Ens és molt útil per anar, per exemple, a l'EOI, que la van posar al lloc menys cèntric dels afores, perquè per allà no hi passa.
També ens és útil perquè s'acabi allà on comença el teu trajecte.
Realment, habitants de Barcelona, no es poden queixar.
(de totes maneres, si no fós pel Pané, no tindríem ni el seu carril...)
Publica un comentari a l'entrada